V parku u rybníka
POZNÁVÁME: Základní vlastnosti volně žijících živočichů ve vodě a u vody, způsob jejich života; co plave a co ne (pokusy)
TŘÍDÍME:Co do rybníka patří a nepatří (3-5), kdo žije a nežije u rybníka (5-7) - pracovní listy
RECITUJEME:
Kachny
Po hladině rybníka vlnka s vlnkou utíká.
Řekla kachna druhé kačce:
"Budeme jak na houpačce.
Houpy, houpy, houpity,
pohoupu se já i ty."
ZPÍVÁME:
Rybičky
Plavou, plavou rybičky, otvírají hubičky.
Vypouštějí bublinky, mají šedé šupinky.
V zimě byly ve vodě, všechny rybky v pohodě.
Na zimu pak sumeček ve vodě má domeček.
POSLOUCHÁME:Vyprávěnou pohádku O rybáři a rybce (vyvození mravního ponaučení)
ROZLIŠUJEME:Ryba - rybka - rybička (hra se slovy: analýza 3-5, syntéza 5-7)
TVOŘÍME A MALUJEME:Hlavy žab - natírání papírových tácků temper. barvami, dolepování detailů, tvoření celku Rybník - kolektivní práce (3-4), žáby - malba akrylovými barvami na kameny, dolepování detailů (4-5), ryby z pruhu barev. papíru, zdobení fixem různými vzory, skládání do tvaru harmoniky (5-7)
SKLÁDÁME:Tematické puzzle Ve vodě (st.d.), vývojové puzzle Žába (ml.d.)
HRAJEME:Rybolov, Hop, žabko!, Chytání ryb, Žabí kroket
POZORUJEME:Život u vody a ve vodě v parku u rybníka - přiblížení významu rybníka jako součást ekosystému, zdroje vody v přírodě