Ptačí kolébky
POZNÁVÁME: Některé druhy ptáků (stálí, stěhovaví), jejich charakteristické znaky (barva, stavba těla), způsob jejich života (přílet ptáků, ptačí námluvy, hnízda s vajíčky, výchova mláďat)
POČÍTÁME:Vajíčka v hnízdě - počet 1-3 (3-4), počet 1-5 s určováním méně, více, stejně (4-5,7), počet 1-10 s určováním o jeden více či méně, přiřazování číslic (5-6)
RECITUJEME:
Vlaštovičky
Jaro přišlo, kdo to letí? Vlaštovičky, milé děti.
Vrátily se, hnízdo staví, štěbetáním domov zdraví.
Vítáme vás, ptáčci milí, kdepak jste tak dlouho byli?
Z teplých krajin přilétáme, sluníčko už tady máme.
ZPÍVÁME:
ZÁKAZ ZPĚVU
POSLOUCHÁME: Pohádku Dědečkova strašidla (reprodukce 5-6); zpěv ptáků (CD, ve volné přírodě)
VYPRAVUJEME: Co je na obrázku (3-4) a proč jsem si ho vybral (a) (4-7) s využitím obrázkových knih
ŘEŠÍME A VYMÝŠLÍME: Jednoduché hádanky o ptácích (5-6)
MODELUJEME:Ptačí vajíčka (3-4), hnízda (4-5,7), ptačí maminky (5-6)
MALUJEME A TVOŘÍME:Ptáci v hnízdě - natírání, tupování, lepení (3-4), čápi na komíně - tupování, kresba čapích hlav s krkem, stříhání, lepení (4-5,7), hnízdění ptáků - kolorovaná kresba, ptáček na hnízdě - stříhání, stáčení, lepení a mačkání papíru (5-6)
SKLÁDÁME:Vrstvené puzzle - vývoj ptáka (5-6), Veselí ptáčci (sestavování podle barevné předlohy 3-5,7)
HRAJEME:Hrátky s ptačími pírky - šimrání, foukání, vyhazování
POZORUJEME:Ptáky při pobytu venku