Na louce 5.6. - 9.6.
POZNÁVÁME: Základní vlastnosti drobných živočichů - vzhled, stavba těla, způsob života, vývojová stadia hmyzu, jejich užitek, škodlivost
ŘEŠÍME: Kde bydlí - spojovačka (3-4); Cesty živočichů ke kytičce - labyrint (4-5); Mravenčí cesty - pracovní list (5-7)
PROGRAMUJEME: Včelka Bee Bot v dřevěném bludišti a na průhledné podložce (4-7)
RECITUJEME:
Pavouček
Teplé léto přijde k nám,
pavoučka já dobře znám.
Spřádá sítě malé, větší,
mouchu si dá na večeři.
V sítích se pak houpe rád,
nemusíme se ho bát.
ZPÍVÁME:
Slunéčko
První tečka, druhá, třetí,
už slunéčko k nebi letí.
Proč chvilečku nepočkáš?
Já snad nikdy nespočítám,
kolik teček vlastně máš?
ZNÁZORŇUJEME: Housenka čaruje - pohyb s využitím padáku
POSLOUCHÁME: Pohádku Jak včelička zachránila králíčka (dramatizace)
POPISUJEME, ŘEŠÍME, SKLÁDÁME: Obrázek Na louce (3-4); jednoduché hádanky (4-5); slova z písmen - pracovní list (5-7)
PROHLÍŽÍME SI: Encyklopedie živočichů
MALUJEME A TVOŘÍME: Včelí úl - otiskování prstu, lepení (3-4); Motýl na louce - zapouštění, malování, otiskování, lepení (4-5); Pozorování berušky - rozfoukávání, kreslení, stříhání, lepení (5-7)
HRAJEME: Pexeso a domino Ferdy Mravence; Pavoučci, Stonožka, Berušky, Chyť motýlka, Kam zařadíš hmyz, balanční hru Včelí úl, magnetickou hru Ulov živočicha, hmatovou hru Co je to
SKLÁDÁME: Vkládací, tematické a vývojové puzzle (3-4), velké pěnové puzzle Na louce, Mravenec, dřevěné kostky Ferda Mravenec, vrstvené puzzle Vývoj mravence (4-7)
STAVÍME: Motýl dle předlohy ze stavebnice Morphun (4-7)
POZORUJEME: Život v trávě při pobytu venku (mikroskopy)