Zimní radovánky 6.2. - 10.2.
POZNÁVÁME: Činnosti dětí ve spojení se zimním obdobím - stavění sněhuláka, koulování, bobování, sáňkování, lyžování, bruslení, klouzání na ledu; vedení dětí k ochraně před úrazem; zimní sporty
URČUJEME: Velikost sněhových koulí velký x malý (3-4), větší x menší; největší x nejmenší (4-5) Dh Stavíme sněhuláka; vpravo x vlevo v ploše PL Kam jede lyžař (5-7)
RECITUJEME:
Zima
Zima. zima, zima,
ta je přece prima!
Vytáhneme lyže, sáně
a už jedem z velké stráně.
Postavíme sněhuláčka
a pak bude koulovačka.
Zima, zima, zima,
ta je přece prima!
ZPÍVÁME:
Bruslení
Maminka nám v pondělí
brusle koupila,
prý aby nás trošinku
bruslit učila.
Když náhodou upadnu,
vůbec nebrečím,
oklepu se, zasměju,
rychle vyskočím.
Bruslení na ledu,
to já hravě dovedu!
Bruslení na ledu,
to já dovedu!
POSLOUCHÁME: Čtený příběh Prababička vzpomíná - rozhovor na téma Jak se sportovalo dřív a dnes
SLEDUJEME: Zimní sporty v TV
VYPRAVUJEME: Vyslovení přání - kouzelné zimní sáně nás dovezou tam, kam si budeme přát (fantazijní prvky)
MODELUJEME: Sněhuláci - koule (3-4); Lyžaři - postava (4-7)
MALUJEME A TVOŘÍME: Sněhulák - tupování, lepení papírových koulí a detailů (3-4); Sněhulák s vločkami - malba temper. barvami, lepení závěsu (4-5); Zimní sporty - kolorovaná kresba, výroba sněžítka ze zavařovacích sklenic (5-7)
HRAJEME: Společenskou hru Sněhuláci, pexeso Zimní sporty