Život na zámku s masopustním veselím
POZNÁVÁME:Význam svátku Masopustu; pohádkové postavy a bytosti, jejich charakterové vlastnosti, boj dobra se zlem
POČÍTÁME:Koblihy na talíři - počet 1-3 (2-4), počet 1-5, určování více, méně, stejně (4-5), počet 1-10, určování stejně, více, méně, o kolik (5-7)
RECITUJEME:
Masopust
Babka nese dědu v nůši,
právě tak se to dnes sluší.
Vše naopak, všechno just,
když je u nás masopust.
ZPÍVÁME:
Já jsem muzikant
Já jsem muzikant a přicházím k vám z české země.
My jsme muzikanti, přicházíme k vám.
Já umím hráti. My umíme taky. A to na housličky
(basu, trumpetu, bubínek).
Jak se na ně hraje?
Fidli, fidli, staré vidli, fidli, fidli, housličky
(stála basa u primasa, za kamnama stála,
když primaska zatopila, basa sama hrála;
já rád játra, ty rád játra, on rád játra trumpeta;
bumtarata, bumtarata, bumtarata, bubínek).
ROZEZNÁVÁME:Hudební nástroje podle vzhledu a charakteristického zvuku (CD, MC) s přiřazováním k obrázkům
DRAMATIZUJEME:Pohádku O Koblížkovi
HRAJEME:Pohádky a krátké příběhy v divadelním okénku s maňásky a s plošnými loutkami v divadélku v kufříku (st.d.), povídání si s pohádkovou postavou (ml.d.)
MALUJEME A TVOŘÍME:Koblížky - natírání šablon, lepení, sypání (2-4), jitrnice - tupování šablon, navlékání do "střívek" (punčochy), špejlování (4-5), pohádkové postavy - kolorovaná kresba, dolepování detailů (5-7); basu z polystyrenu - kolektivní práce dětí
STAVÍME:Věže, zámky z kostek (ml.d.), stavebnice Morphun (st.d.), skládání puzzle Život na hradě (5-7), puzzle Obří pohádková krajina (4-5), vkládací pohádkové puzzle (2-4)