Jedeme na výlet
POZNÁVÁME:Dopravní prostředky podle vzhedu, místa jejich pohybu, funkci kola, plochu vodorovnou a šikmou, dopravní značky určené pro chodce, základní pravidla bezpečnosti s reakcí na světelné signály semaforu
TŘÍDÍME A URČUJEME:Dopravní značky podle tvaru (2-4), kdo jede první, poslední, před a za někým (4-5), směr letu letadla a znázornění šipkou - pracovní listy (5-7)
PŘIŘAZUJEME:Dopravní značky k dopravním situacím (5-7)
RECITUJEME:
Dopravní prostředky
Auto stojí v garáži, vláček hledá nádraží,
autobus má parkoviště, letadlo chce na letiště.
Lodě znají přístavy, kde se chvíli zastaví.
ZPÍVÁME:
Vláček Kolejáček
Já malý vláček, vláček Kolejáček,
jedu rovně do kopečka,
foukám páru na kolečka,
nikdy se nezadýchám,
pořád někam pospíchám.
POSLOUCHÁME:Příběh Na přechodu se semaforem (rozhovor Co všechno je červené a co zelené + praktické procvičení chůze po přechodu s reakcí na barvy semaforu); zvuky kolem nás (dopravní prostředky CD)
POPISUJEME:Co je na obrázku-pojmenování (2-4), tvoření jednoduchých vět (4-5), popis události na obrázku Bezpečnost na cestě-co je špatně? (5-7)
MALUJEME A TVOŘÍME:Letadla v oblacích - otiskování molitanových tamponů, lepení (2-4), Na přechodu - kresba, stříhání, lepení (4-5), Na křižovatce - kresba, vystřihování, lepení (5-7)
HRAJEME:Pexeso, domino dopravních prostředků, stolní hru 1,2,3...Stop
STAVÍME:Dopravní prostředky z konstruktivních stavebnic (st.děti dle předlohy, ml.d. dle fantazie)
SKLÁDÁME:Mozaikové obrázky, vkládací (ml.d.) a tematické (st.d.) puzzle, dřevěné kostky dopravních prostředků (5-7)