Země, voda a její podoby
POZNÁVÁME:Výskyt vody na zemi, její koloběh; vztah zimního období k určitému počasí - mráz, sníh, jinovatka, tvoření ledu, foukání ledového větru, chumelenice, ....
PROVÁDÍME:Jednoduché pokusy - přeměna vody v páru, vody v led, tání sněhu, ledu; tvoření ledové koláže do tvořítek na led, v PET lahvích
ŘADÍME:Ledové kameny podle vzoru (2-4), do tabulek podle vzoru (4-5), do tabulek podle pokynů učitelky (5-7)
RECITUJEME:
Leden
Leden, leden přikryl vodu ledem.
Tam, kde včera byly louže,
tam to dneska pěkně klouže.
ZPÍVÁME:
Mráz
Mráz, mráz, mráz letí kolem nás.
Mráz, mráz, mráz maluje obraz.
Zamrzly loužičky, zebou nás nožičky,
mráz, mráz, mráz letí kolem nás.
POSLOUCHÁME:Čtený příběh Ema a Matěj uklízí sníh (rozhovor o obsahu)
POVÍDÁME SI:Využívání vody v běžném životě (2-4), tvoření zdrobnělých slov (4-5), rozhovor na téma Jaké nám hrozí nebezpečí při zimních aktivitách (5-7)
MALUJEME A TVOŘÍME:Anilínovými barvami do vlhkého podkladu, sypání solí, dotváření zimního obrázku lepením vloček (2-4), malba temperovými barvami na sklenice, sypání umělým sněhem - zimní lucerny (4-5), natírání čtvrtek inkoustem, kresba obrázku zmizíkem, lepení okenních rámečků a vloček (5-7)
HRAJEME:Koulovanou papírovými koulemi, Na bruslení, společenskou hru Artica