Na statku I
POZNÁVÁME: Charakteristické vlastnosti domácích a hospodářských zvířat, způsob jejich života, čím se živí, kde žijí.
ŘEŠÍME: Kde jsou zvířátka - prostorové vztahy v na, před, za, vedle2-4), + nad, pod (4-5) + vpravo, vlevo od (5-6).
RECITUJEME:
Na dvoře
Na dvoře je čilý ruch,
koník plaší hejno much.
Ovečka svým zvonkem cinká,
koze chutná konvalinka.
Prasátka se v blátě smějí,
na zádech se kutálejí.
králík nový večer vítá,
dobrou noc a zace zítra.
ZPÍVÁME: Skákal pes, Kočka leze dírou, Náš kohoutek kokrhá, Já mám koně, Pásla ovečky - hra na tělo, na dětské rytmické nástroje, pohyb, taneček.
SLEDUJEME: Divadlo O pejskovi, kterému nešlo štěkat - pohádka je zaměřená na vývojovou neplynulost v řeči.
VYPRAVUJEME: Co zvířátka dělají (využití obrázků), jak dělají; řešení a vymýšlení hádanek (starší děti).
MALUJEME A TVOŘÍME: Prasátka v chlívku - natírání, lepení chlívku a detailů (2-4), kravičky a koně na pastvě - malování, lepení, dokreslování detailů (4-5), kočička a pejsek v pelíšku - kreslení, stříhání, lepení (5-6).
HRAJEME: Pexeso a domino domácích a hospodářských zvířat, Kdo chybí?
SKLÁDÁME: Tematické, vkládací a vrstvenné puzzle, dřevěné kostky zvířat.
NAVŠTÍVÍME STÁJE S KOŇMI