Na statku I 8.4 - 12.4.
POZNÁVÁME: Charakteristické vlastnosti domácích a hospodářských zvířat, způsob jejich života, čím se živí, kde žijí
ŘEŠÍME: Kde jsou zvířátka - prostorové vztahy s předložkovými vazbami v, na, do (3-4); + před, za, nad, pod, vedle (4-5); + vpravo, vlevo (5-6); labyrint domácích zvířat (4-6)
RECITUJEME:
Na dvoře
Na dvoře je čilý ruch, koník plaší hejno much.
Ovečka svým zvonkem cinká, koze chutná konvalinka.
Prasátka se v blátě smějí, na zádech se kutálejí.
Králík nový večer vítá, dobrou noc a zase zítra.
ZPÍVÁME: Skákal pes, Kočka leze dírou, Náš kohoutek kokrhá, Já mám koně, Pásla ovečky (hra na tělo, na DRN, pohyb, taneček)
POSLOUCHÁME: Pohádku Tři prasátka (vyvození mravního ponaučení - lenivost se nevyplácí, pomoc kamarádům v nesnázích); Zvuky domácích a hospodářských zvířat (CD)
VYPRAVUJEME: Co zvířátka dělají a jak dělají - využití obrázků (3-4), "čtení" pohádek s obrázky Na farmě pana Matouška (4-5); vyprávění pohádky podle obrázků Tři prasátka (5-6)
MALUJEME A TVOŘÍME: Zvířátka z tácků - natírání, lepení (3-4); Slepičky na louce - tupování, stříhání, lepení (4-5); Pejsek za plotem - roztírání, otiskování, skládání, lepení (5-6)
STAVÍME: Domácí a hospodářská zvířata dle předlohy
SKLÁDÁME: Vkládací, třídílné, hmatové (3-4), tematické (4-5), vrstvené puzzle (5-6) puzzle, dřevěné kostky domácích a hospodářských zvířat
HRAJEME: Lotto, pexeso, domino domácích a hospodářských zvířat, Co chybí, Karneval zvířátek