U krmítka 16.1 - 20.1.
POZNÁVÁME:Charakteristické znaky ptáků; ptáci stěhovaví, ptáci stálí; potrava a péče o ptáky v zimním období; přímé pozorování letu a chování ptáků, krmení ptáků
URČUJEME: Kde sedí ptáček? - prostorové vztahy v, na, vedle (3-4), + před, za (4-5), počet ptáčků (1-10) + přibyl, ubyl o kolik (5-7) - Dh U krmítka
RECITUJEME:
Krmítko
Na krmítko přileť, ptáčku,
vem semínko do zobáčku.
Zima jistě dlouhá bude,
sníh už leží téměř všude.
Nemusíš mít obavu,
tady najdeš potravu.
ZPÍVÁME:
Kdo to ťuká na okénko
Kdo to ťuká na okénko?
Malý vrabeček.
Prosí, chudák,ať mu dáme
aspoň drobeček.
Nejsme lakomí,
každý z nás to ví,
že když právě zima vládne,
ptáci hladoví.
TANCUJEME: Vrabec a sýkorka
POSLOUCHÁME: Pohádku O nenasytním vrabci (vyvození mravního ponaučení), zpěv ptáků - CD
ŘÍKÁME, RYTMIZUJEME, URČUJEME: Artikulační cvičení - hlasy ptáků; vyťukávání slov - hra Na dala (3-4), určování počtu slabik (4-5), určování délky slabik a hlásky na začátku slov (5-7)
MALUJEME A TVOŘÍME: Ptáček na větvi - roztírání barev houbou, otiskování, lepení (3-4); Ptáci u budky - malba, otiskování, lepení (4-5); Ptáci v krmítku - malba, otiskování, lepení (5-7)
HRAJEME: Sluchovou hru Ptáčku, jak zpíváš, didaktickou hru Veselí ptáčci, pohybovou hru Všechno lítá, co peří má
POZORUJEME A KRMÍME PTÁČKY PŘI POBYTU VENKU