Rok v přírodě
POZNÁVÁME:Časový sled ročního období - jaro, léto, podzim, zima; 12 měsíců v roce; dny v týdnu + pojmy včera, dnes a zítra; časové představy ve spojení s činnostmi během dne (pojmy ráno, poledne, večer); charakteristické znaky zimy
PŘIŘAZUJEME A ŘADÍME:Obrázky Rok v přírodě k obrazu zimy (3-4), obrázky podle časové posloupnosti Co děláš celý den (4-5)
ZNÁZORŇUJEME:Čas na hodinách - podle sluchu, podle počtu teček - PL (5-7)
RECITUJEME:
Týden
V pondělí mi zamávej, v úterý mi ruku dej.
Ve středu se zatoč, ve čtvrtek si poskoč!
V pátek si dej dřepů pět, ať nejsi jak medvěd.
V sobotu se zachechtej, břicho svoje polechtej.
V neděli si lehni, už se ani nehni.
ZPÍVÁME:
Jato, léto, podzim, zima
Jaro, léto, podzim, zima, to je celý rok,
stejně letos jako loni, tak i napřesrok.
Po jaru je vždycky léto, podzim po létu
a nežli se nadějeme, zima už je tu.
DRAMATIZUJEME:Pohádku O dvanácti měsíčkách
POPISUJEME, VYPRAVUJEME, POJMENOVÁVÁME: Obrázky ročních období (5-7), rozhovor o obrázcích zimy (4-5), kdo je na obrázku a co dělá - obr. Co děláš celý den (3-4)
MALUJEME A TVOŘÍME:Čtyři roční období - roztírání barvy, nalepování šablon stromů a detailů (3-4), Rok - natírání, zdobení válečky, lepení obrázků (4-5), obr. k poh. O dvanácti měsíčkách - kresba, dolepování detailů z různého materiálu (5-7)
HRAJEME:Společenské hry Krtečkova zahrádka, Čtyři roční doby
SKLÁDÁME:Tematické puzzle Jaro, Léto, Podzim, Zima; Roční období (3-4), kostky Krtek a roční doby (4-5), domeček se zahrádkou ve 4 ročních obdobích - verstvené puzzle (5-7)