V parku u rybníka
POZNÁVÁME:Základní vlastnosti volně žijících živočichů ve vodě a u vody, způsob jejich života; co plave a co ne (pokusy)
TŘÍDÍME: Co do rybníka patří - nepatří (3-5,7), kdo žije a nežije u rybníka (5-6) - pracovní listy
RECITUJEME:
U rybníka
Viděli jsme úhoře. Nebylo to u moře,
ale u nás u rybníka, kde byla i pěkná štika.
Také kapři v kádích byli, rybáři je vylovili:
"Až my rybník vyčistíme, ryby zpátky vypustíme."
ZPÍVÁME:
Rybičky
Plavou, plavou rybičky, otvírají hubičky.
Vypouštějí bublinky, mají šedé šupinky.
V létě byly ve vodě všechny rybky v pohodě.
Na zimu pak sumeček ve vodě má domeček.
POSLOUCHÁME:Čtený příběh Příběh hraček (rozhovor na téma Nebezpečí úrazu a utonutí při koupání); Zvuky kolem nás (živočichové) CD
ROZLIŠUJEME: Délku slov: ryba-rybka-rybička (hra se slovy - analýza 3-5,7, syntéza 5-6)
MALUJEME A TVOŘÍME:Ryby - malba na šablony, zdobení barevným pískem, lepení (3-4), žáby - malba na tvary ze slaného těsta, dolepování očí a končetin z papíru (4-5,7), čápi a vážky - kolorovaná kresba + skládání loďky z papíru (5-6)
SKLÁDÁME: Tematické puzzle ve vodě, ryby dle předlohy ze stavebnice Morphun (st. děti), vývojivé puzzle Žába (ml. děti)
HRAJEME:Magnetický rybolov, Hop, žabko!, Chytání žab, Žabí kroket, pexeso
POZORUJEME:Život ve vodě a u rybníka při pobytu dětí v parku; přiblížení významu rybníka jako součást ekosystému, zdroje vody v přírodě