Země, voda a její podoby
POZNÁVÁME: Výskyt vody na Zemi, její koloběh; hlavní znaky zimního období a jeho vztah k určitému počasí - mráz, sníh, jinovatka, tvoření ledu, foukání ledového větru, chumelenice, apod.
PROVÁDÍME:Jednoduché pokusy - přeměna vody v páru, tvoření ledu, tání ledu
ŘEŠÍME: Vyhledávání stejného tvaru vloček - pracovní listy (3-7)
RECITUJEME:
Mrazíík
Mrazík cení zoubky,
chtěl by do chaloupky.
Co dovede, to my víme,
dovnitř si ho nepustíme.
Ať maluje pěkně zvenku
bílé květy na okénku.
ZPÍVÁME:
Mráz, mráz, mráz
Mráz, mráz, mráz letí kolem nás.
Mráz, mráz, mráz maluje obraz.
Zamrzly loužičky, zebou nás nožičky,
mráz, mráz, mráz letí kolem nás.
Sníh, sníh, sníh jedem na saních.
Sníh, sníh, sníh všude kolem smích.
Se stráně, s kopečka jedou naše děcka
sníh, sníh, sníh jedem na saních.
POSLOUCHÁME: Příběh Sníh a mráz (rozhovor na téma kamamrádství)
VYPRAVUJEME: Co se může stát, když..... (3-5,7), skládačka se slovy - poznávání některých písmen (5-6)
MALUJEME A TVOŘÍME: Za oknem - zapouštění barvy do vlhkého podkladu, lepení (3-4); Sněhová královna - dokreslování postavy fixem, dolepování detailů, vloček (4-5,7); U rybníka - natírání inkoustem, kresba zmizíkem a fixem, sněhová vločka - vystřihování kruhového tvaru, lepení vatových tyčinek
HRAJEME: Společenskou hru Mrazík, Artica, stavění ze stavebnice Ledové kameny, navlékání ledových korálů