U krmítka
POZNÁVÁME:Charakteristické znaky ptáků; ptáci stěhovaví, ptáci stálí; potrava a péče o ptáky v zimním obodobí; přímé pozorování letu a chování ptáků, krmení ptáků
URČUJEME:Kde sedí ptáček - prostorové vztahy v, na, vedle (3-4) + před, za (4-5,7), počet ptáků 1-10, přibylo, ubylo kolik (5-6) - Dh U krmítka
RECITUJEME:
Krmítko
Rovná tyčka, na ní kostka,
ještě pěkná stříška.
Sypu zrní, ať si ptáčci
naplní svá bříška.
Kopeček a další kopec,
závěje jsou tady.
Sypu zrní, aby ptáčci
neumřeli hlady.
ZPÍVÁME:
Kdo to ťuká na okénko
Kdo to ťuká na okénko?
Malý vrabeček.
Prosí, chudák, ať mu dáme
aspoň drobeček.
Nejsme lakomí,
každý z nás to ví,
že když právě zima vládne,
ptáci hladoví.
TANCUJEME:Písnička o vrabci
POSLOUCHÁME:Pohádku O nenasytném vrabci (vyvození mravního ponaučení); zpěv ptáků - CD; sluchová hra Ptáčku, jak zpíváš?
ŘÍKÁME, RYTMIZUJEME, DRAMATIZUJEME:Artikulační cvičení - hlasy ptáků, hra Na datla (3-4), určování počtu slabik (4-5,7), určování délky slabik a hlásky na začátku (5-6)
MALUJEME A TVOŘÍME:Ptáčka v krmítku - tupování, lepení ptáčka, vaty, vloček (3-4), malba ptáčka, lepení očí, zobáku, krmítka (4-5,7), malba větve, ptáčka, lepení ptáčků, krmítka z vlnkovaného papíru (5-6)
HRAJEME:Didaktickou hru Veselí ptáčci - barvy (4-7); Všechno létá, co peří má