Rok v přírodě
POZNÁVÁME:Časový sled ročního období - jaro, léto, podzim, zima; 12 měsíců v roce; dny v týdnu (pojmy včera, dnes, zítra); časové představy ve spojení s činnostmi během dne (pojmy ráno, poledne, večer); charakteristické znaky zimy
ŘADÍME:Obrázky podle časové posloupnosti Co děláš celý den (4-5,7), přiřazování obrázků k jednotlivým ročním období (3-4)
ZNÁZORŇUJEME:Čas na hodinách - podle sluchu, podle počtu teček - PL (5-6)
RECITUJEME:
Rok
Celý rok se něco děje,
sluníčko se dolů směje.
Na jaře se rozkoukává,
v létě hodně tepla dává.
Na podzim jen tiše zívá,
v zimě raděj odpočívá.
ZPÍVÁME:
Jaro, léto, podzim, zima
Jaro, léto, podzim, zima
to je celý rok.
Stejně letos jako loni,
tak i napřesrok.
Po jaru je vždycky léto,
podzim po létu
a nežli se nadějeme,
zima už je tu.
DRAMATIZUJEME:Pohádku O dvanácti měsíčkách
POPISUJEME A VYPRAVUJEME:Popis obrázků jednotlivých roční období (5-6), rozhovor o obrázcích zimy (4-5,7), kdo je na obrázku a co dělá - obrázky Co děláš celý den (3-4)
MALUJEME A TVOŘÍME:Paní zima - malba temperovými barvami, lepení detailů z třpytek a vyražených tvarů vloček (5-6), čtyři roční období - tupování temperovými barvami, nalepování detailů z pryže a vlny (4-5,7), měsíce v roce - natírání temperovými barvami, nalepování obrázků vystřižených z časopisů (3-4)
HRAJEME:Společenské hry Krtečkova zahrádka, Čtyři roční doby
SKLÁDÁME:Tematické puzzle Jaro, Léto, podzim, Zima (3-4), obrázkové kostky Krtek a roční doby (4-5,7), vrstvené puzzle Domeček ve čtyřech ročních období (5-6)