Sklízíme zeleninu
POZNÁVÁME:Podle vzhledu, chuti, vůně jednotlivé druhy zeleniny, práce na zahradě a na poli při sklizni, význam zeleniny pro zdraví, její zpracování, využití
ŘADÍME a ORIENTUJEME SE:Používání číslovek a předložek první, poslední (2-4), + před, za (4-5), + hned před, hned za (5-7) s využitím obrázků k pohádce O veliké řepě
RECITUJEME:
Velká řepa
Lupeny jak uši sloní,
ještě větší nežli loni.
To je řepa! Nedivte se,
že ji Hanka neunese.
ZPÍVÁME:
Kopu, kopu brambory
Kopu, kopu brambory, mám jich plné komory.
Uvařím je na loupačku, pozvu na ně naší Kačku.
Navařím z nich hrnec kaše, pochutná si na ní Vašek.
Ta /ten/ se bude mít! Ta /ten/ se bude mít!
Cib, cib, cibulenka - taneček
DRAMATIZUJEME: Pohádku O veliké řepě
ŘEŠÍME: Jednoduché hádanky na téma ovoce, zelenina
PROHLÍŽÍME SI:Kuchařské knihy s recepty na využití zeleniny v pokrmech, vyprávění si o zdravé výživě
MALUJEME:Šaty pro maminku - otiskování tiskátek z brambor (2-4), dýňová strašidla - natírání papírových tácků, dotváření (4-5), obrázek k pohádce O veliké řepě - kolorovaná kresba (5-7)
TVOŘÍME:Korále pro maminku - navlékání kousků zeleniny na drátky (2-4), příprava zeleninového salátu - krájení (4-5), bramboráčci - lepení detailů (5-7), dlabání dýní (st. děti)
HRAJEME SI a SKLÁDÁME:Na obchod, maxi loto Jídlo, pexeso Zelenina, vrstvené puzzle Mrkev (5-7), puzzle Pyramida zdraví (4-5), vkládací puzzle Zelenina (2-4)