Pouštíme draka
POZNÁVÁME:Co je vítr, proč vane, druhy větru, využívání větru - pouštění draků, větrné elektrárny, mlýny, proč prší, proč vzniká mlha; pozorování počasí při pobytu venku
POROVNÁVÁME:Délku dračích ocasů: dlouhý x krátký (2-4), delší x kratší (4-5), řešení labyrintu Cestou necestou (5-7)
RECITUJEME:
Drak
Na provázku visí drak,
vyletěl až do oblak.
Stoupá stále výš a výš,
že ho sotva uvidíš.
Vítr ho zas dolů vrací,
nezlob draku, já mám práci.
ZPÍVÁME:
Fičí
Fouká vítr fičí, fičí,
meluzína zpívá, křičí.
Ztratilo se slunce, duha
na rybník nám napadlo,
padá bílá hustá mlha
na ledové zrcadlo.
POSLOUCHÁME:Čtený příběh Honzík pouští draka - vyvození mravního ponaučení; poslech CD Zvuky kolem nás - vítr, vichřice, meluzína, déšť + znázornění pohybem
VYMÝŠLÍME:Přídavná jména - Jaký může být drak? - hodný, zlý, barevný (ml.d.), rýmy - drak, mrak (st.d.)
MALUJEME:Oblohu - roztírání temperových barev válečky se vzorem (2-4), hlavy draků anilínovými barvami (4-5), nebe s drakem - kresba pozadí voskovými pastelkami, zapouštění barev do vlhkého podkladu, kresba draka tuší (5-7)
TVOŘÍME:Lepení mlýnů z dřevěných špachtlí (2-4), lepení mašlí z krepového papíru (4-5), vystřihování a lepení draků, mraků na namalovaný podklad (5-7)
HRAJEME:Na předpověď počasí, Koho ukryla mlha, dechové hry