Rok v přírodě
POZNÁVÁME:Časový sled ročního období - jaro, léto, podzim, zima; 12 měsíců v roce; dny v týdnu (pojmy včera, dnes, zítra); časové představy ve spojení s činnostmi během dne (pojmy ráno, poledne, večer); charakteristické znaky zimy
ŘADÍME: Obrázky podle časové posloupnosti Co dělá celý den (4-5), přiřazování obrázků ze souboru Rok v přírodě k zimnímu období (2-4)
ZNÁZORŇUJEME:Čas na věžních hodinách podle sluchu, podle číslic, podle počtu teček - pracovní listy (5-7)
RECITUJEME:
Rok
Celý rok se něco děje. Sluníčko se dolů směje.
Na jaře se rozkoukává, v létě hodně tepla dává.
Na podzim jen tiše zívá, v zimě raděj odpočívá.
ZPÍVÁME:
Jaro, léto, podzim, zima
Jaro, léto, podzim, zima, to je celý rok.
Stejně letos, jako loni, tak i napřesrok.
Po jaru je vždycky léto, podzim po létu,
a nežli se nadějeme, zima už je tu.
POSLOUCHÁME:Pohádku Co si povídají hodinky (rozhovor na téma Čas - čím se měří, jaké druhy hodin známe, apod.)
POPISUJEME A VYPRAVUJEME:Popis obrázků jednotlivých ročních období (5-7); rozhovor o obrázcích zimy (4-5); demonstrační obrázky Co děláš celý den - kdo je na obrázku a co dělá (2-4)
MALUJEME A TVOŘÍME:Měsíc a slunce - natírání, lepení, otiskování (2-4), strom ve čtyřech ročních období - malba, lepení, otiskování (4-5), kukačkové hodiny - natírání, stříhání, lepení, psaní číslic (5-7)
HRAJEME: Roční doby, Krtečkova zahrádka (společenské hry)
SKLÁDÁME:Jaro, Léto, Podzim, Zima; Můj den - tematické puzzle (4-5), Domeček - vrstvené puzzle (5-7), Krteček a roční období - dřevěné kostky (4-7)